Sporten vanuit huis

2 min read
crosstrainer kopen voor thuis

Tegenwoordig lijkt er steeds meer aandacht te zijn voor lichamelijke gezondheid en je lekker in je vel voelen. Niet geheel ontoevallig dus dat steeds meer mensen een abonnement bij de sportschool nemen of ervoor kiezen om thuis te sporten. Dit laatste is voornamelijk tijdens de coronapandemie enorm populair geworden. Aan sporten vanuit huis zitten natuurlijk ook een hoop bijkomende voordelen verbonden: je hoeft er bijvoorbeeld niet voor door de kou, je hoeft geen rekening te houden met anderen en je kunt sporten wanneer je zelf wilt!

Je eigen mini-gym!

Als je ervoor kiest om thuis te gaan sporten heb je verschillende mogelijkheden. Allereerst kun je dit prima doen met oefeningen waarvoor bijvoorbeeld geen apparatuur of accessoires nodig zijn. In de praktijk blijkt echter dat veel mensen het op deze manier niet lang volhouden, bijvoorbeeld omdat ze het na verloop van tijd saai beginnen te vinden. Steeds vaker wordt er dan ook voor gekozen om fitnessapparatuur aan te schaffen. Je kunt daarbij bijvoorbeeld denken aan een cross trainer. Een cross trainer is een fitnessapparaat dat ervoor bedoelt is om te werken aan je conditie en om vet te verbranden. Om vet te verbranden is de cross trainer trouwens erg geschikt: doordat je met de cross trainer een hoop verschillende spieren gebruikt, zal je efficiënter en meer calorieën verbranden.

Ben je op zoek naar een cross trainer of naar andere fitnessapparatuur of accessoires? Kijk dan eens op tunturi.com.

Tips om thuis af te vallen

Als je vet wilt verbanden en/of af wilt vallen, is voldoende beweging uiteraard van groot belang. Maar met alleen bewegen zul je er niet komen als je ongezond eetgedrag hebt. Het is dus van groot belang om op je voeding te letten. Een tip om gezonder te eten, is om er in eerste instantie al voor te zorgen dat je geen ongezond voedsel in huis hebt. Het klinkt misschien logisch, maar als je geen ongezond eten in huis hebt, kun je het ook niet consumeren. Daarnaast is het belangrijk om veel groente en fruit te eten, om ‘kleurrijk’ te eten, om voor regelmaat te zorgen en om veel water te drinken.